Cea mai tare competiție fotbalistică intercluburi din Europa intră pentru prima oară, în formulă extinsă, în portofoliul unor posturi cu acoperire limitată. Digi și Dolce au câștigat drepturile TV pentru următorii trei ani ai Ligii Campionilor, competiție deținută în ultimele trei sezoane (inclusiv cel în curs) majoritar de TVR.
Două posturi private, în mod natural rivale, s-au unit pentru a câștiga Liga Campionilor. „Ne-am optimizat costurile”, sună comunicatul prin care cele două își anunță succesul. Surse de pe piața media susțin că oferta celor două s-a apropiat de cea asumată de postul public în urmă cu trei ani. „TVR a dat 38 de milioane de euro. Probabil că acum s-a câștigat cu unu-două milioane mai puțin”, spun surse autorizate. Cum își vor împărți cele două posturi meciurile? Simplu: toate partidele vor putea fi vizionate în același timp de abonații ambelor platforme.
TVR, plafon de trei milioane de euro
Digi și Dolce nu au putut lua însă totul. A rămas opțiunea „free to air” (16 meciuri pe sezon), rezervată unei televiziuni care transmite la liber. Pentru această opțiune sunt trei oferte (sesiunea de negocieri se închide pe 25 aprilie): ProTV, Antena 1 și TVR. Dintre cele trei, postul public s-ar orienta mai degrabă spre Europa League, conform stenogramei din ședința Consiliului de Administrație al TVR din 29 noiembrie 2011, când s-a stabilit un plafon de negociere de trei milioane de euro pe an.
Postul care va câștiga opțiunea „free to air” va transmite un singur meci, marțea. Dacă una dintre echipele românești va ajunge în grupele Ligii Campionilor și va juca miercuri, atunci transmisia va reveni coaliției „Digi – Dolce”.
Drepturile TV pentru următoarele trei sezoane ale Europa League nu au fost încă stabilite
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER